הרמטכ"ל כוכבי: "עלינו לייצר תקופות ללא מלחמה"

קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל כוכבי: "עלינו לייצר תקופות ללא מלחמה"

בדברים שנשא רמטכ"ל הצבא רא"ל אביב כוכבי בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק אמר כוכבי: "באני ער לתחושות של תושבי עוטף עזה שאין מספיק ביטחון, אך אני מבדיל בין הדברים ועלינו לזכור שהביטחון קודם לתחושת הביטחון" | עוד אמר: "מלחמה היא לעולם המוצא האחרון, אבל במקרים שמוצו כל הדרכים היא פתרון. מרגע שנאלץ, נפעיל את כל עוצמתו של צה"ל"

כוכבי צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רמטכ"ל הצבא רא"ל אביב כוכבי נשא דברים בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק, כוכבי פרט את מדיניותו הביטחונית והרחיב בדבריו על מפת האיומים הקיימים על מדינת ישראל: "אחד מתפקידי צה"ל הוא לייצר תקופות ללא מלחמה. עלינו לנהל את הביטחון באופן כזה שלא מעמיד את העם במבחן כל שנתיים-שלוש – פעם אחת באמצעות הפעלת כוח שישיג הרתעה", אמר כוכבי בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק.

על המצב רצועת עזה אמר הרמטכ"ל כי "אנחנו מספקים ביטחון בעוטף עזה, מיירטים ברוב המוחלט של המקרים את הרקטות, בולמים ניסיונות לחדירה על בסיס חודשי, הורדנו בצורה דרסטית את כמות השריפות בשנה האחרונה ואין פלוגות בלבול והטרדה לילית".

"ולצד העניין הזה", אמר כוכבי, "בכל פעם שצבע אדום מפלח את השקט, התחושה היא תחושה שאין מספיק ביטחון. אני מבדיל בין ביטחון לבין תחושת ביטחון – האחריות היא להעצים את תחושת הביטחון ולא רק את הביטחון עצמו. אני ער לתחושות של תושבי עוטף עזה אך עלינו לזכור שהביטחון קודם לתחושת הביטחון".

"מלחמה היא לעולם המוצא האחרון, אבל במקרים שמוצו כל הדרכים היא פתרון. מרגע שנאלץ, נפעיל את כל עוצמתו של צה"ל. כשנפעל נעשה זאת מתוך צדקת הדרך והמוסר. צה"ל צבא ההגנה בייעודו והתקפי באופיו", הדגיש כוכבי. הוא סיפר כי כוח קודס של איראן מעביר אמצעי לחימה מתקדמים בעיראק על בסיס חודשי. "אנחנו לא יכולים שהדבר הזה יעבור בלי פיקוד", אמר כוכבי, וציין כי העברת הנשק מתאפשרת "כשבעיראק משתוללת מלחמת אזרחים, כשכוחות קודס פועלים בה באופן יומיומי, כשהיא עצמה הפכה לאזור בלי משילות".

"היום כל הזירות פעילות. בחודשים האחרונים לא היתה זירה אחת שלא היו בה לפחות שתי התרעות מיידיות שהיו צריכים לטפל בהן, חלקן באופן שנגלה לכם ולמי שעוסק או למי שעירני לענייני הביטחון, וחלקם סמוי מהעין. אחרות דעכו מעצמן". כוכבי הוסיף כי "לא רק שכל הזירות פעילות, אלא שנוספו זירות".

כוכבי הזהיר כי המלחמה העתידית, בצפון או בדרום, תהיה משמעותית לעורף. "עוצמת האש על העורף תהיה גדולה. צריך להתכונן מבחינת הרשויות האזרחיות וצריך להתכונן לזה גם מנטלית".

"חלק גדול מאוד מהטילים והרקטות כרגע הם סטטיסטיים. הם לא יפגעו בדיוק איפה שהאויב מתכנן, אבל כיוון שהם מתכננים לירות אותם על שטחים גלויים ועל הערים המרכזיות, אז כן, יהיה לזה אפקט ונזק". הוא הוסיף כי ישראל מתמודדת עם סכנת הירי "בהרבה מאוד שיטות".

על האיום הנשקף מאיראן אמר כוכבי: "איראן היא אויב מיידי. היה טוב יותר אם לא רק אנחנו היינו תוקפים אותם. איראן אקטיבית יותר במזרח התיכון נגד מדינות במפרץ: בלי פעולת תגמול, בלי תגובה, בלי הרתעה. אנו כן מגיבים ונגיב. יש אפשרות לא בלתי סבירה לעימות מולם" סיכם הרמטכ"ל.

יהי רצון שיקויים בנו הפסוק "ה' ילחם לכם ואתם תחַרישון".



0 תגובות